söndag 25 mars 2018

Sommartid

Sommartid kom till för att minska energiförbrukningen.
Göra det ljusare för oss.

O på 90-talet bestämde EU för att underlätta länder emellan
att sommartid o vintertid skulle råda o ändras vid samma tidpunkt.
(vet inte om det gällde alla länder, men i alla fall de som redan hade
tidsomställningar)

Men efter alla dessa år har de kommit
fram till att det inte har haft förväntad
energitjänande effekt.

Snarare har hjärtattacker o trafikolyckor ökat
i samband med tidsomställningarna.

Alltså spara energi o göra det ljusare......
Varför gör man ändringen när vi går mot ljusare tider
Det hade väl varit mer begripligt om vi vrider
klockan ur led när vi går mot mörkare tider.


Men jag är för ingen tidsomställning alls.

Det sabbar min dygnsrytm

Jag är grymt morgontrött,
o när vi ska ändra till sommartid
blir det inte bättre

Jag saknar en timme hela sommarperioden....

Om jag kunde skulle jag starta  #vintertid
Det finns inga vinster med sommartid,
så fram för samma tid året runt :)

Eller kanske skulle den heta  #tiden ur led


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar