torsdag 15 mars 2018

En mening

En mening o en förklaringsmodell.
Det fick jag idag
det gavs mig idag

en present.

En present som öppnade
gav tillstånd
godkände
förklarade
berättade
att jag är ok


Så många redskap
vägar
visdomsord

som saknade det avgörande
som en mening
o  en förklaringsmodell
gav


Vad är det som gör att
det faller i så god jord...
när annat inte gjort det.....

Meningen har presenterats
för mig förut
fast på andra sätt

Idag
en mening
i kombination med en förklaringsmodell
gav

läkning för Hela mig
o inte bara en bit här eller där

Det gav ok för mig i
dået, nuet o sedan


Det kan göra
att verktygen
redskapen
visdomsorden
erbjudna vägar
kan ha någonstans, någonting
att fästa i

Men,.....
främst.....

Hela Jag var med i en mening
o en förklaringsmodell
o Jag är Ok


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar