torsdag 29 mars 2018

Jaha

Så har jag blivit väckt igen.

Grannen tappade något i köket.

O sedan är det kört.

Väl väckt hör jag resten av hans
"morgonbestyr"
Ibland kan jag somna om efter jag satt i öronproppar.


Hade jag arbetat  nu hade jag varit vaken sedan kl 02.00


Det får låta hur mycket som helst från mina grannar. De får spola,
o träna o tappa saker o vad sjutton som helst,.....
MEN INTE från kl 02.00 på NATTEN !!

Han ska ju för sjutton inte iväg någonstans !!

Kl.06.00 blir det alldeles tyst.
För då ska han sova.


Alltså ni anar inte vilken stor skillnad det är på en lägenhet
med en vaken människa o en sovande.
NÄR DET ÄR MITT I NATTEN !!!!!
Jag klagar inte över att det låter,....det är tidpunkten jag klagar på !!


SÅ less på att vakna
pga detta.
Så less på öronproppar.
Så less på att ta upp det med honom.

O jag behöver göra det igen,.......vilket jag verkligen inte vill.....
det är inte roligt att vara den där klagande grannen.
O han tar det som att han ska vara tystare, o då blir ju jag en besvärlig
granne eftersom han inte får låta.
Va f*n, det är ju inte det,....det är ju MITT I NATTEN, i flera timmar!!

Ingen kortis på toaletten, eller hämta ett vattenglas....

Nä, MORGONBESTYR med ett snack med tidningsbudet, o så
SMÄLL i dörren.
Vet inte hur många gånger jag vaknat av det.

Så jag satte på radion igen,....för att åtminstone ha trevligare
o intressanta ljud att lyssna på, o dränka gnisslet från hans träningsmaskin.
Grejen med det är att jag gillar inte att vara en högljudd granne mitt i natten!!
O jag bryter själv mot det jag vill att han ska hålla.

Just nu är han i köksskåpen.

Bor man i en etta är man nära varandra.

O DET ÄR MITT I NATTEN !!

Kanske märks att jag är lite upprörd,......eller..... ;)

Jag vaknade till onsdagen utvilad.
Jag hade inte vaknat en gång, inte så att jag hunnit blivit
medveten om det i alla fall.
Visserligen hade jag tagit en sömntablett för att få
sova ordentligt,......men så skönt att få sova en hel natt igenom.

Så jag klagar inte i tid o minut,...
skulle jag ta upp det varje gång det händer,
blir det flera gånger i veckan.
Jag har tagit upp det fem gånger kanske,
o i augusti har jag bott här i fem år.

Men det var inte så här från början,
han har gjort det till en vana o lagt till
fler göromål, som tidningsbudet, o träningsmaskinen.

Suck,.....hur ska  jag kunna ta upp det här igen...........


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar