lördag 11 november 2017

Vända upp till ner, o vända avigan ut....


Jag har alltid gillat tanken på att bo i en husbil.

Frihet.
Minimalistiskt.
Mindre sårbart på ett sätt.

Är oerhört avundsjuk på de som verkligen gör slag i sak o säljer allt o bor så enkelt.
Eller de som bor på ett annat alternativt sätt,.....som innebär mindre känslighet för dålig ekonomi.
Som gör att man lever mer i, o med, o av naturen.....


Men varje gång jag verkligen tänker mig in i tanken,....tvekar jag....

Nuförtiden framförallt för att jag är äldre......

O jag gillar mina böcker. Jag har svårt att se mig sälja dem.....

Jag gillar bekvämligheten med tillgång till vatten när o hur mycket jag vill.
O något så trivialt som att jag gillar att kunna röra mig utan att slå i saker hela tiden....o att värmen enkelt finns.....hehe

M e n .......

Den där tanken vill inte lämna mig......

Det känns som att jag vill slita mig loss.....

Jag vill leva i naturen. Inte leva med tillgång till den.

Just nu är jag nog så nära jag bara kan komma det, utan att offra bekvämligheten......

Men det känns som jag dränks i saker.....


Något är det som drar i mig,.....

Jag behöver tänka mer på detta,......jag behöver göra något....
Vet inte vad än,.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar