tisdag 14 november 2017

Stress

I min nuvarande sjukskrivning kan det bli så här:


Jag ser jag behöver diska,...jag tänker jag ska diska.

När den tanken kommit kommer en till,.....Jag behöver dammsuga.

När den tanken kommit kommer; Jag måste göra rent toan.

Så kommer; Jag ska också göra ren bilen.

Tanken som följer; Jag får inte glömma att jag ska tvätta om två veckor.

Den tanken drar med; Jag har fortfarande inte lämnat in läkarintygen!

Nästa tanke; Jag måste se till att bli bättre annars så förlorar jag allt.

När den tanken kommit kommer; Jag kan inte komma ihåg allt.

Sedan blir det; Vad var det jag skulle göra....??

Jag skiter i det här.

Tanke nummer hmhm i ordningen ; Jag orkar inte.

När den tanken kommit kommer; .......................................


Med en tanke att jag ska börja leva normalt, kommer många andra tankar på släp o i den här illustrationen har jag förenklat det hela.
Med en tanke följer många andra, de bara ramlar in, i en enda stor klump. Det är som att en tanke öppnar tankarnas vattendamm liksom.

Jag kan inte överblicka det hela, eller rangordna dem, se vad jag ska prioritera utan att ett stort, enormt stresspåslag,....som förlamar mig.



Det är inte lika illa just nu.
Jag kan tänka o göra några saker innan stressen o oförmåga att överblicka blir för stor att hantera.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar