måndag 20 november 2017

Hej

Bara lite pratsugen.

Eller kanske inte just prat,...mer lite sällskap.

Dricka en kopp te, o se på en film.
Eller läsa.
Kanske spela kort. O helt gå in för spelet.

Inte så mycket prat.


För prat kan vara jobbigt.
Man behöver vara med hela tiden.
Vara i full kontakt med den andre.
Svara.
Jag är inte en sådan som kan stänga av när någon pratar med en.
O jag är inte en sådan som bryter o går.
Så,....ja.....prat kan vara riktigt jobbigt till o med.

Men jag tycker ändå om sällskap.
Den mänskliga närvaron.

Ibland i direkt närhet eller ibland som t.ex.
...på ett kafé.
Ett kafé med lite mer öppen planlösning.
Där kan jag sitta o bara titta på människor.
Kan tycka det är avkopplande o kul.
Inte för att bedöma, eller se med kritiska ögon, skvallra.....
....nej, bara titta.....
....o jag tycker om när man ser det där småstilta hos dem.
En subtil vänlig gest,.....ansikten som blir vackrare o vackrare ju mer man ser på dem.....
...hur man faktiskt kan ta del av deras liv bara genom att stilla iaktta dem en stund.....
....det är lite ödmjukande på nått vis....

Jag kan prata väldigt mycket också.
Men det behovet är inga problem att fylla,....

...det är den här tystnaden, den gemensamma tystnaden jag saknar.....
Väldigt mycket.

Det finns så mycket onödigt prat, om jag får tycka.

Så,....trevlig tystnad till dig :))



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar