tisdag 12 december 2017

Recept

Behöver ett recept till att leva.


Svårt för att ta dagen som den kommer.


När jag mår dåligt, inget val.
När jag är friskare börjar jag leta livet, o hur jag ska leva det.


Kanske det är problemet,......



Det finns så mycket som jag vill ska finnas i mitt liv,...
Så mycket som jag vill göra med det liv jag har.
O jag får inte till någonting.
Det håller inte.


Hittar inte receptet.

Jag älskar livet, egentligen.
Det finns så mycket.
Man kan göra så mycket.


Men jag kan inte.


Jag känner glädjen bubbla därinne.
Jag känner ivern att göra saker.
Jag känner viljan till så mycket.
Men jag kommer inte längre än så....

O nu, hopplösheten trycker ner det.
Meningslösheten viftar bort glädjen o säger att den är bortkastad.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar