lördag 15 december 2018

Förstahandsval

Tänk att vara någons förstahandsval.


Om det så gäller familj, vänner eller livskamrat.


Förstahandsval.




I min jakt efter mig själv
sök efter mig själv
hittar jag både det ena o det andra

o en del mindre roliga saker

hur självcentrerad jag är
eller blir pga av behov

hur ful jag blir i det

Jag Är inte ful
egentligen


Ju mer jag slipper behov
ju mer ser jag

ju mer deltar jag i världen med en
annan variant av nyfikenhet
o glädje

Det är helt nytt för mig
o jag ser en glimt av det jag tror
att andra redan ser


Sakta börjar min krampaktighet
släppa



Så det där med förstahandsval.....
....det är något jag har en del i.....
o det har jag väl förstått
men nu tror jag att jag fattar.......

jag tror det



Det går sakta, det här med hittandet o blivandet
det gör mig lite rädd
för jag vill verkligen inte att gamla spår
gamla mönster
gamla tankar
ska dränka det jag ser, lär, hittar


O jag upptäckte i ett samtal
att jag kan tänka
gamla jag,
o
nya jag


Jag har fått en liten platå att stå på


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar