onsdag 26 december 2018

Rädd för tillfrisknande

Ja, jag är rädd för det.

Eftersom jag vill hitta lindring,...
o vanan är svår att bryta...

är jag rädd att jag tar en roll, som upptäckaren.
Upptäckter som ska ge mig lindring.

Aha,...jag är så...
Mhm,....det funkar så.....
o insikterna ska ge mig det nya livet.....

Jag har många återvändsgränder som erfarenhet.

Jag vill inte att det här ska bli en till....
att jag med insikter o kloka ord vaggar in mig själv i en 
tro att jag nu, äntligen har hittat rätt.....


Så,.....jag försöker hela tiden nu,.....luta mig bakåt o betrakta scenen....
med stora strålkastaren på......
se.....titta.....
på det jag anser mig ha upptäckt


Jag vill inte tappa gnistan igen......

Små steg,.....små små steg.....

verkligen små

O inte slå på stora trumman,...att Aha,.....det är ju så........

För en insikt behöver inte alls betyda att det sker en förändring i mig....
det är bara en insikt som kan ge en förändring....
de är till en hjälp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar