onsdag 26 december 2018

Messy

Life is messy.


Ja......


Kontroll,....
....kontrollen....

....det är bara att glömma.......


Mig själv.....att vara mig själv....
...då behöver jag släppa på kontrollen....



Ni kan ju tänka då.....hur skrämmande.....det är.....

ingen kontroll på livet,.....ingen kontroll på sig själv.....


hur ska man våga det....
hur kan man leva så.....


...ändå är det det som är svaret för mig....

Life is messy.


Tydligen kan man hålla i rodret o hitta en väg,.....även om det inte verkar så.....
eftersom life is messy.......

Jag gillar inte det kladdiga,...det oordnande,  det icke genomtänkta....
det knakiga mellan människor.....
det ska fixas o vara bra.

Men,.......

Life is messy.


Hur ska man våga....

Tänk om jag inte orkar
om jag inte fixar det
om jag inte platsar
......


Jag har försökt göra mig strömlinjeformad,.....ni vet som en bil är utformad för att
göra luftmotståndet så litet som möjligt.....eller som en elitsimmare med rakad kropp.....
Jag är strömlinjeformad så det ska bli så lite friktion som möjligt.

Egentligen är jag nog en kantig person,......

O den där kantiga personen är inte smidig, smälter inte in,......
o då krävs det tid för andra att upptäcka mig eftersom det kantiga lyser med sin närvaro
o det vänliga o öppna som också är jag kommer inte till sin rätt......


Life is messy.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar