måndag 12 november 2018

Lunchrast

Lunchrast.

Jag hade värk i hela kroppen.
Den tog all min uppmärksamhet,
så jag var inte deltagare i samtalen runt om mig.


När treon börjat verka
lyssnade jag på det som sades runt om mig

o jag fördes flera år bakåt i tiden....

när jag inte ville delta
för det var inget som intresserade mig
deras ämnesval

när jag ville delta
men inget intresserade mig
av deras samtalsämnen


det finns så mycket som blir sagt
som bara är ord, rakt ut i luften
ord för att visa att vi finns, du o jag, vi o dem

"nu ska vi se hur det här blir" *vispar runt i äggsmet*

en del ord är som lim mellan människor
o de har ju faktiskt en poäng då

men det finns de där andra orden,....
som bara flyter runt i rummet
helt betydelselösa...
men som ändå verkar kräva en respons....

den responsen kan jag inte ge längre


Jag har hittat tillbaka till en bit av mig :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar