söndag 8 juli 2018

Kassan

Behövde en ram till ett foto jag skulle sätta
upp på väggen

Hittar inte det jag söker efter, men tar det näst bästa
Jag är smått irriterad över det eftersom jag redan letat i fler
affärer

Ställer mig i kassakön

O så får jag en sådan där gränslös människa bakom mig

Jag har knappt lagt upp mina varor förrän han tycker det är ok att börja med sitt

Han sträcker sig framför mig, hämtar pinnen ni vet som ska skilja
våra varor från varandras

Börjar trava upp sitt
o flåsar mig i nacken o stöter till mig
Ska sedan ha en påse till allt sitt
o nästan knuffar undan mig för att komma åt den.

Jag har själv knappt utrymme till att ställa mig undan från hans
manövrar o hans närgångna beteende eftersom jag inte alls vill
bli lika intim med personen framför mig

O så ska jag betala.

Han tycker då att det är lämpligt att börja pilla på några påsar som ligger framför
den själva kassan
Har hand o arm framför o slår till min mage
Alltså så nära står jag bara den jag har ett förhållande med

Jag säger
-Ursäkta?!
Han ler o "Det är ingen fara" får jag höra....

Va?!

Jag hade redan upplevt en liknande situation i en affär
som jag tidigare besökte denna dag
Han stod så nära att jag tittade till på honom
o han säger -Jag ska inte kika på koden. Det värsta är att jag har så dåligt minne"
O så fortsätter han att stå tätt intill som om vi var i sällskap

Så less på gränslösa människor
oförstående människor

Ska väl nämna att min granne spökar i bakhuvudet
igen
Han kan helt enkelt inte förstå detta:
-Du väcker mig när du tränar.
Men jag ska väl ge honom det att nu i helgen började han
sitt snurrande, väsande o skramlande kl 07.00, som det står enligt hyreskontraktet
så det verkar som han hört mig

men inte alls förstått att det kan vara skönt att få sova ut en lördag


Ramen blev bra förresten




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar