lördag 21 juli 2018

Jaha

har tappat tron

ser det som en illusion


är så bekant med den här känslan


den är urjobbig

upptäckten av illusionen
o de dragna slutsatserna efter det

ger en minimal yta för mig att stå på


så svängrummet är inte svängvänligt

vilket innebär att
jaget måste ransoneras
bli vingklippt
slimmas ner


det blir kallt o hårt där inne
när så mycket måste dödas för att
få plats




det känns som att någon annan äger min mark,
min plats nu. Den har blivit tjuvad.
o jag har hela bevisbördan, för att kunna ta den i
besittning igen
eller att min plats har blivit invaderad,
o jag kan inte få ut "gästerna" eftersom deras
medtagna musik är för hög o jag hörs inte
i deras larm

den kampen för en plats
där hela jag får plats, alltså
illusionen
ger verklighetskontakt
o man fattar att man kämpar för
något som inte ens finns


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar