fredag 2 februari 2018

Vardag

Vad är det för poäng med en vardag.....?

Äta, sova....
Laga mat, diska....
Tvätta, dammsuga....
Jobba, gå på bio.....

Bara leva på som så.....


Det är upprätthållande av ett liv.
Det är utfyllnad av tid.
Tills tiden tar slut.

Egentligen helt meningslöst.


Det blir en poäng med det när det blir
en poäng att upprätthålla livet.
När tiden blir fylld av mer än upprätthållandet
av livet.




......tvätta.......vänta på tvätten.......vika tvätten...........

.....sedan då.......................


...var finns poängen med en existens....
....var finns poängen med min existens......jag menar
det finns alltid någon annan som kunde köpa den där
tröjan som skulle bli buren, tvättad o vikt.
Så vad gör varje existens unik.

Visst,....det ska räcka med ATT finnas....det är unikt i sig.

Men livet i sig, för människan som ska leva det.....
.....det behövs en poäng.

Ja, det kan finnas en poäng i att vika tvätt.
Det motsäger jag inte.
Det kan finnas en poäng med att leva sin vardag.


Vad är min poäng.
O hur lever man medan man inte har den,....
o om man inte finner poängen hur lever man med det....
Jag känner det som att jag många gånger är på on hold.....




Frågan om meningen kommer aldrig att dö,
svaret är unikt för individen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar