fredag 16 februari 2018

Bokrea

En höjdpunkt på året :)

Jag älskar att leta, titta o läsa bland alla boktitlar o författare.

I år finns flera Agatha Christie-böcker med.

Jag gillar när man hittar udda böcker. Tror det var förra året
jag köpte en som handlade enbart om slipsar hehe.

Det är mest faktaböcker jag köper på rean.
Skönlitteratur finns det till bra priser under resten
av året ändå.

Biologi, rymd, konst, trädgård, resor o länder, biografier,
historia, natur, hantverk,......
Även biografier, sagor, klassisk litteratur, nya
tryckningar av äldre författare o böcker....
o udda, roliga, annorlunda böcker.

Finns mycket :)

Såg en bok om kartor genom tiderna,......den känns
intressant, annorlunda o kul :). Jag funderar fortfarande
på den.

Bokrean är som ett fönster in i böckernas värld.
När jag kikar runt så upptäcker jag böcker o ämnen
jag annars inte letar efter.

Jag har handlat för ett par tusen förut.
Sparat ihop under året.
Men i år blir det betydligt mer blygsamt.

Men egentligen spelar det ingen roll.
En del av nöjet är att kika runt, uppslukas av det.
O med åren har jag blivit mer selektiv.
Jag väljer o sorterar, väljer o sorterar....tills
det på köpelistan finns exklusivt utvalda böcker
som jag kommer att bli riktigt glad över. :)

Jag är ingen prylmänniska.
Men när det kommer till böcker..... :)
det finns alltid någon som jag vill läsa.

"Hallon" heter en av böckerna som kom med
i varukorgen i år.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar