torsdag 5 oktober 2017

Nygammalt intresse

Ser att jag skrivit om klåda i mitt inre, tidigare.
Nämner teckning...

I några dagar nu har jag haft skön nytta av papper o penna.
Jag har ritat vad jag känner.
Ett välkänt sätt att uttrycka sig :).
O just nu en hjälp att visa hur jag mår.
Men framför allt, ge mitt inre utlopp.

Orden vilar.
Fast inte nu hehe.

O så i det där kritandet, ocensurerat, upptäcker jag att min lust för att verkligen teckna vaknar.
Min hand är inte vältränad i pennföringen. Mitt öga ser inte formerna så tydligt. O de båda är inte bra på att kommunicera med varandra, än.
Det är tillfredsställande att märka mig själv tålmodigt rita vidare.

Fyrkanter, trekanter blir till en elefant :)
Periskopabborren i fiskboken blir avbildad på papperet.
Ansiktsuttryck blir igenkännbara med streck,...här o där...:)

Jag mår bra av att skapa.....
..........ocensurerat.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar