torsdag 26 oktober 2017

Meningen med livet

Det är ett gäng år sedan jag kom fram till vad meningen med livet är...

Det är ju en högst aktuell fråga just nu.
O det är en fråga som vi behöver ta ställning till var o en för sig,...om vi nu funderar på den.

Jag kom fram till följande:

Ha kul.
Må bra.
Ta hand om varandra.

Jag tror att jag håller med mig själv....



Över allt, eller inom allt, eller runt allt, eller under allt,......eller allt detta....
....finns min Gud....

O den mening med livet som Han ger
Allt
Atomerna blir fyllda....




Meningslösheten tränger sig på.
Ställer allt på ända, o ifrågasätter allt.
Den tynger ned. Förlamar.
Tills den bara finns där,....till ingen nytta,.....tyst med sitt ingenting.....tömmer en o lämnar förtvivlan
Sitt mörka ingenting som den ibland låter fylla hela alltet o ibland låter trycka i bakgrunden,....
...som om den andas....den livlösa....

...varifrån kommer den...
Varför....
Hur blir man av med den otäcka....
Hur kom den in....


....meningen med livet, varför ger den vika....
...varför släpper den in....verkar överlämna platsen....
Vad behöver meningen med livet för att stå stadig...
...det känns som den ger bort liv mot ingenting...

Behöver meningen med livet liv,....för att finnas...kunna finnas....
....vad ger den liv....

Hör dess andetag....ser dess ljus
Vill andas in dess frihet,....känner friden den ger ibland,....lättnad....




Är det jag som får den att vara i bakgrunden, den där ingentinget.....när jag lagar mat, duschar, handlar,.....


Är det så jag bekämpar den livlösa, o stärker hjärtslagen hos meningen med livet...


Jag vet inte än.....

Men rent teoretiskt så håller jag med mig själv....om vad som är meningen  med livet...
...så hur får jag det att bli till liv,...hur får jag mitt liv att bli levande igen,...hur får jag allt det som är i det liv man fått, det man gör när man har ett liv....att fyllas med meningen med livet....







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar