onsdag 11 september 2019

Räcka till

Jag räcker inte till

Jag kommer nog alltid att känna så

Skuld


När jag hittat en balans
så rubbas den av skuld
att inte göra nog

så hur hittar jag en balans i den obalansen.....


Jag är ingen annan än mig
Det någon annan gör är inte mitt
Mina vägar är mina
o jag gör på annat sätt
ett mindre sätt i jämförelse

Min vilja är annan
min önskan
mitt sätt
mitt engagemang

Jag är mindre i centrum
mer i utkant

Jag har inte så mycket att ge
i jämförelse med andra

Men jag ger
utifrån vem jag är

När jag ser mitt tillkortakommande
min skuld väcks
då kommer ilska, frustration, oeftergivenhet

o så blir jag arg över att jag ser det som tillkortakommande
när jag inte känner så när jag tillåter mig att vara i mitt liv

Då är jag nöjd
o ger efter min förmåga


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar