onsdag 11 september 2019

Besviken

När jag inte får saker gjorda som jag tänkt kommer besvikelsen.
Inget konstigt med det.
Så är det väl för de flesta.


Men en insikt kom när jag skrev förra inlägget....

Jag blir besviken när jag sitter med ett uppenbart hinder
för att få något gjort,....som utmattningströtthet.
Men även utan det uppenbara hindret så kan det vara svårt
att ta mig för.....
Jag har en massa mindre uppenbara hinder också....o då är inte besvikelsen
lika stor.....

Så jag borde ta bort besvikelsen o bara rätta mig efter
livet....

O inte tänka nederlag, hinder, suck
utan istället bara vara här o nu.....o njuta fullt ut av film,
o snabbmat..... o inte skuldbelägga mig...."jag borde vara bättre än
det här.....jag kan vara bättre än det här".......

Men jag är ju inte det......
o är det att vara sämre......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar