onsdag 11 april 2018

Jobbat

Jag har jobbat i fyra veckor nu.

Börjat i sakta takt, med tre dagar.

Känns som heltid hehe.

Jag går till jobbet.
Tar en halvtimme ungefär.
Det känns bra.

Idag var jag trött.
Eller det började väl igår.
Den där tröttheten man inte kan vila bort.

Så det blir bra att få vara hemma i fyra dagar nu.

Jag har inte gjort många knop fysiskt.
Men det är hiskeligt mycket i hjärnan.
O det jag tycker är mycket är egentligen
inte mycket om man ska gå efter normal måttstock.

Det sociala är en stor bit.
O så lära in rutinerna.
Hitta.
Allt tar så lång tid.

Förr hade jag bara hoppat in,
lärt mig det hela hyfsat på ett par dagar.
O så haft kontroll o tagit kontroll, över det
som är mitt ansvar främst.

Men nu bävar jag för ansvar,...
för jag har inte kontroll...

O hjärnan springer iväg
o tror jag är med på tåget.


Det är så konstigt hur två saker kan
finnas i hjärnan,....
den planerar o vill, o ser saker som kan förbättras
osv....
samtidigt som den tvärstannar, slutar fungerar,
o gör kroppen till gélé....

Ja,.....sakta mak....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar