lördag 11 maj 2019

Uttrycka sig

Det finns många uttrycksformer


kläder
beteende
konst
sång, musik


en del använder konst
blir rebellisk
tatuerar sig
klär sig

det osynliga blir synligt i vald form


jag tycker att jag inte riktigt haft det


förutom
ord

skriva

jag har inget sätt som syns utåt
o jag tror att jag hade behövt det

att jag på det sättet tagit en plats



min plats blev bara hos mig

med dagböcker
djur
läsa

att när jag inte har fått plats
på det vanliga sättet
har jag inte tagit den på annat sätt

som en rebell
eller färgat håret blått
eller klottrat

eller vad som helst

jag har hållit mig inom ramarna för det tillåtna
även om jag inte hade en plats i den världen


jag hade behövt vara lite rebellisk

sprängt plats åt mig själv


o när jag nu ibland gör det
blir det fel
så fel

jag behöver hitta en plats där jag kan vara rebell utan att göra någon annan illa

som inom konst
inom mode kanske

jag vet inte

någon uttrycksform som syns men som inte skadar


ord är annars något jag är van att använda


men ord kan bli så jobbiga
så.....jobbiga.....
så trött på det talade ordet.......


ett tyst utåtriktat statement
om vem jag är




kom på.....!
hur har jag kunnat haft det när jag inte egentligen vetat
vem jag är


det är först nu
när mitt Jag börjar vaskas fram
som jag har en startgrop
för att ta plats
med en uttrycksform som visar Mig
med det här rebelliska draget
som jag vill ha
behöver
o kanske lite är....också.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar