torsdag 7 juni 2018

Länge sedan nu

Inte haft något att skriva
Eller mer inget behov.....

Bra tecken.....?
Vem vet....
beror på varför man skriver kan jag tänka


Hur som så har livet blivit både lättare o svårare
Val som blivit mer akuta att göra


Såg en film,.....o frågan "vad skulle du göra om du visste
när du skulle dö, o att det var snart?" fanns där.....

O jag svarade på den jag också

o blev förvånad hur lätt jag svarade på den
lättad
skrämd


Jag sitter fortfarande för mycket fast
för att kunna ta de stegen

Jag känner mig så lätt, så jag när jag tänker
på mitt svar, glad faktiskt
samtidigt som jag vet att andra saker, värden i livet då går förlorade

värden jag också värderar högt,......men det verkar som
det andra trumfar över o skulle vara ett lätt val om jag visste
när jag skulle dö o snart

...så, hur ska jag göra nu,.....
när jag inte vet när jag ska dö

Skulle jag ändra det jag vill ändra blir det drastiska steg
stora förändringar
o kan jag leva med det
går det att leva så

?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar