lördag 18 januari 2014

karameller

Vardagen gör mig glad.
Att ha diskat, städat.....o så sätter man sig nöjd med en cappuccino o löser korsord.

Tittar ut på tallarna som har snötyngda grenar,.....
Talgoxar som hoppar runt därinne,....letar småkryp i barken.
Häromdagen såg jag en nötväcka. Den klättrade upp o ner för stammen.
Länge kan jag sitta o titta....

Har nyss avslutat en rolig bok.
"Mord och kalkoner" av Craig.
En annorlunda deckarbok. Sökte på Bokus om det fanns böcker av honom där, men gick bet.
Om jag inte vill läsa på engelska förstås. O det vill jag inte.

Apropå språk så såg jag kursutbudet för våren i vårat annonsblad som varje vecka dimper ner i brevlådan. Spanska lät kul. Försöka värma upp o få tillgång till spanskan igen. Teckning lockar också. Det kan klia i fingrarna att få klottra på papper, men det blir just bara det, klotter hehe. Steppning,......vad länge jag drömt om att lära mig det. Anmälan till inget blev det.
Bara att jag åter funderar på att gå kvällskurs är en karamell jag länge suger på  :)

Snön faller i bomullstussar.
Så många olika snöfall det finns.
Har en bok om snö kommer jag nu ihåg,.....ska kanske kika lite i den senare.

Eller så lyssnar jag "På minuten"  på radio.

God fortsättning.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar